Інженерний тиждень

Ліцеїсти 5-х класів розкривали тему «Я у Всесвіті». Їм стало цікаво: «Чи самотні ми у Всесвіті?» Як відомо, багато астрономів шукають відповідь на це питання, досліджуючи екзопланети та сліди життя в інших куточках космосу. І це нагадує нам про бажання відкрити нові горизонти та дізнатися більше про Всесвіт. Через різноманітні активності й спільну діяльність учитель інтегрованого курсу STEM Любов Кострова з дітьми та батьками створили зоряний ліхтарик, модель ракети, шолом космонавта. Такий підхід дав кожній дитині впевненість, що вона здатна змінити навіть те, що було придумане до неї, вона бачить, як це можна зробити ще кращим. П’ятикласники переконалися на власному досвіді, що вони можуть і не знати все, але можуть пристосуватися й вивчати більше про те, що їх оточує.

Самозарадність – ключ до власного успіху, а відбудова починається з маленького власного кроку. Під таким девізом пройшов другий день ІНЖЕНЕРНОГО ТИЖНЯ в Глухівському ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою. Зазираючи у майбутнє своїх дітей, розуміємо, що за ними відбудова нашої незламної та незалежної держави. Тому сьогодні учениці 3-Б класу під керівництвом учительки Надії Савощенко познайомилися з видатними архітекторами України, випробували себе в ролі архітекторів та створили моделі укриттів та бомбосховищ із цеглинок LEGO. З великим задоволенням займалися виготовленням іграшок «Лабіринт», «Зайчик-вухань», «Корівка», «Страховисько», «Ракета», «Чоловік у русі», «Робот», «Дзиґа», «Жабенятко» та випробуванням їх. Отримали яскраві емоції від проходження викликів.

Учителька фізики Оксана Мінченко ознайомила учнів 8 класу з винахідником сухої батареї Паулем Шмідтом (ним було вперше розпочато масове виробництво запатентованих у 1906 році електричних кишенькових ліхтарів DAIMON) та фізиком Ніком Голоняком «батьком світлодіодів». Під час заняття учні та учениці освоїли знання зі складання найпростішої електричної схеми за допомогою симуляціє Phet та виготовили ліхтарик «міні-міні». Ці вміння допоможуть їм впоратися з різноманітними життєвими викликами. У світі змін і викликів, самозарадність – це не лише відповідь, але й путівник до нових можливостей.

«Вода – це життя, найцінніший дар природи», – сьогодні ця істина звучала на уроках у Глухівському ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою. Учителька 4-А класу Марина Солдаткіна під час уроку «Я досліджую світ» поглибила знання учнів про цінність води, її практичну значущість, ознайомила з методами очищення води та способами збирання її в природі. Цей урок спонукав учнів задуматися над важливістю ефективного використання водних ресурсів та їхнім впливом на збереження навколишнього середовища. Також діти спробували свої сили в проєктуванні пристрою для збирання дощової води – дощолова. Дівчатка 3-Б класу під керівництвом Надії Савощенко попрацювали над освоєнням найпростіших способів очищення води. Ця активність не лише розвивала навички інженерного мислення юних здобувачів освіти, а й надавала їм можливість зробити практичний внесок у збереження водних ресурсів.

Учителька хімії Світлана Шеремет під час уроку «Цінна вода» в 7-Б класі звернула увагу на проблеми дефіциту водних ресурсів та забруднення води, ознайомила дівчат із технологіями збору та очищення води. Під час онлайн-заняття учениці створили прилад для очищення води «Вугільний фільтр». На жаль, нині наша країна перебуває в таких умовах, коли ми повинні бути готовими до різних ситуацій. Отримані навички можуть стати в нагоді будь-якої миті. Цей день дозволив дітям краще зрозуміти важливість води для життя на Землі, розглянути різні способи її ефективного використання. Завдяки практичним дослідженням та розробкам учні отримали цінний досвід інженерної роботи та стали свідомими учасниками важливого процесу збереження водних ресурсів для майбутніх поколінь.

Здобувачі освіти 5-А й 5-Б класів КЗ СОР Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою разом з учителькою Наталією ШИЛОВОЮ в рамках ІНЖЕНЕРНОГО ТИЖНЯ 2024 спробували себе в ролі біоінженерів та презентували проєкт «Вітамінна фабрика». Метою проєкту було не тільки навчитися вирощувати мікрозелень методом гідропоніки, а й розвивати самозарадність. Юні біоінженери вирощували руколу, редиску, крес-салат, бо дізналися, що мікрозелень цих рослин багата на вітаміни, необхідні організму людини. Діти із задоволенням працювали над проєктом, обмінювалися між собою досвідом щодо вирощування мікрозелені. Тож мету проєкту досягнуто!

З неабияким завзяттям долучилися до ІНЖЕНЕРНОГО ТИЖНЯ й учениці 4-Б класу разом із вчителькою Тетяною Міщенко. Усі знають, що взимку дуже важлива турбота про пернатих друзів. Дівчатка вирішили створити екогодівнички та подбати про птахів і довкілля, бо такі «їдальні» є найбільш нешкідливими та корисними. Учениці спробували себе в ролі винахідниць, відповідально поставились до роботи, опанували технологію створення екогодівнички, внесли щось своє неповторне і творили добро власними рученятами.

Відбулася гостьова лекція «Головні астрономічні інструменти – телескопи» з учнями 10-11-х класів з українським ученим-фізиком, доктором фізико-математичних наук, професором Анатолієм Петровичем Відьмаченком та доктором педагогічних наук, доцентом Борисом Олександровичем Грудиніним. Під час онлайн-зустрічі діти ознайомилися з різними видами телескопів, розглянули їхню будову та застосування.

Надзвичайно цікавий інженерний винахід, механічну іграшку “Колодязь”, виготовили та презентували учні 5-х класів під керівництвом учительки міжгалузевого курсу STEM Любові Кострової. Спочатку діти розібралися з простими та складними механізмами, здійснили пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування, здійснили художнє конструювання виробу з підручних матеріалів, а потім власноруч створили та весело протестували свої вироби. Таким чином, був започаткований проєкт «Прості та складні механізми навколо нас. Виготовлення механічної іграшки», над яким п’ятикласники продовжать роботу й далі.

На уроці геометрії в 9-Б класі учениці поринули у світ будівництва разом із вчителем математики Олегом Солдаткіним. Під час розв’язування прикладних задач дівчата обчислювали площі фігур трикутної форми об’єктів будівництва, за допомогою веб-додатку Tinkercad для 3D-проєктування спроєктували дах трикутної форми для будинку та обчислили площу його фасадної частини. На власному досвіді переконалися, наскільки важливою може бути геометрія в будівництві, дизайні та інженерних розрахунках.

Учні 10 класу разом із вчителькою фізики Оксаною Мінченко ознайомилися з історією виникнення гофрованого картону, дізналися про виготовлення меблів з нього та спробували самостійно виготовити «Картонний пуф». Учні були приємно здивовані тим, що він виявився міцним!

Цей тиждень для учнів та вчителів КЗ СОР Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою став тією «віддушиною», яка дала можливість розвинути уміння та навички, цікаво провести час, займатися спільною справою, розширити свій кругозір, адже самозарадність – це світло, яке розганяє темряву труднощів і веде нас шляхом відбудови.