Поради молодому педагогу

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА

1. Прийшов у школу – зроби розумне й шляхетне обличчя.

2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з’їж морозиво.

3. Гроші та педагогіка малосумісні.

4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.

5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.

6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.

7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.

8. Пам’ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель – спопелити душу.

9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.

10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.

11. Намагайся їсти кожен день.

12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.

13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з’ясувати, як з нею йдуть справи.

14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.

15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.

16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.

17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.

18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.

19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.

20.Пам’ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.

21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.

22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.

23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: “Он вчителька пішла”.

24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.

25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.

26. Пам’ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.

27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.

 10 СЕКРЕТІВ УСПІШНОГО ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

Батьківські збори є необхідним атрибутом шкільного життя. Як зробити їх цікавими і продуктивними?
1. Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і годину і постарайтеся, щоб на цей час ні у вас, ні у батьків ваших учнів не було заплановано жодних важливих справ, цікавих телепередач і тому подібне.
2. Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується учнів вашого класу і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.
3. Особливу увагу зверніть на розміщення батьків в класі. Наприклад, можна розставити столи і стільці по кругу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили і чули один одного.
4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.
5. Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов’язково; не допускається мовчання при обговоренні проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічне; називати один одного на ім’я та по батькові або лише по імені і так далі.
6. Бережіть час людей, запрошених на збори. З цією метою встановіть регламент і стежте за його дотриманням.
7. В ході зборів використовуйте ігри і групові форми організації взаємодії батьків.
8. Зробити спілкування на зборах невимушеним і відвертим може допомогти чашка чаю або кави.
9. При обговоренні проблемних питань спирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету і ради школи.
10. Намагайтеся, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення

Молодому вчителеві 

Необхідно

  •  Любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати.
  •  Посміхатися, особливо працюючи зі слабкими і невпевненими учнями.
  •  Не дискредитувати свій авторитет — він повинен бути незаперечним.
  •  Постійно стежити за своїм мовленням.
  • Вміти заводити корисні знайомства  швидко знаходити спільну мову з людьми: учнями, батьками, колегами, керівництвом;
  •  Бути добрим і приязним, вимогливим та справедливим щодо всіх учнів.
  •  Не давати учням контрольних робіт, знаючи, що більшість із них не впорається.
  •  Не демонструвати свою любов до окремих учнів.
  •  Пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося.
  •  Нічого не забувати, щоб діти не мали підстав запевнити: «Ганна Юхимівна все одно забуде».
  •  У жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у присутності учнів.
  •  Співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей.
  •   Створити добрий імідж вчителя та дотримуватися його:  одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм.
  •  Уважно вислуховувати відповідь учня від початку до кінця, не підказуючи, не підводячи його до правильної відповіді підказками.
  • Намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить самому собі за невміння навчити.
  • Створити порт фоліо вчителя для самоаналізу та підведення підсумків;
  • Не боятися брати участь у різноманітних конкурсах.
  • Знати, чого вчити та як найкраще вчити.
  • Постійно дізнаватися щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не боячись, що вони не зрозуміють.
  • Крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, їх ноу-хау в роботі.
  • Не боятися вчитися у своїх колег та в учнів.
  • Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класи, де спра­ви кепські. У такий спосіб можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.
  • Не сварити привселюдно своїх учнів — це ваші діти, а ви — їх шкільна мама.
  • Ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків у присутності їх дітей.
  • Не забувати, що учень — не «чистий аркуш паперу», а унікальна й неповторна особистість, яка має власні погляди й життєвий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.

Слід навчитися

  • Варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його.
  • Обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці (для цього потрібно відмінно знати методику викладання предмета).
  • Розв’язувати будь-яку складну ситуацію.
  • Працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза ним.
  • Детально продумувати урок, акцентуючи увагу учнів на го­ловному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх.
  • Раціонально використовувати час на уроці.
  • Організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: «Як швидко минув урок!»
  • Виховувати передусім особистість.   По

Поради психолога в роботі з тривожними дітьми.

Можливі причини тривожності:

Порушення відносин між батьками і дітьми· Авторитарний стиль батьківського виховання· Авторитарний стиль роботи вчителя· Перевантаження дитини навчанням · Завищені вимоги до дитини· Постійні порівняння з іншими дітьми· Розлучення батьків· Висока тривожність вчителя чи батьків· Невроз чи інші психічні розлади.          

Рекомендації· Уникайте змагань і видів робіт, що враховують швидкість · Не порівнюйте дитину з оточуючими дітьми.· Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію· Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть її, але так, щоб вона знала, за що.· Частіше звертайтесь до дитини за ім.`ям · Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте в усьому прикладом для дитини · Не висувайте до дитини завищених вимог· Будьте послідовні у вихованні дитини· Намагайтеся робити дитині якнайменше зауважень· Використовуйте покарання лише в крайніх випадках · Не принижуйте дитину, караючи її.