Червона точка пам’яті…

29 вересня виповнюється 80 років, відколи у Бабиному Яру в Києві були вбиті перші жертви нацистської політики винищення – майже 34 тисячі київських євреїв.Маховик смерті забрав упродовж 1941-1943 років життя близько 100 тисяч людей – євреїв, ромів, полонених червоноармійців, пацієнтів психіатричної лікарні, цивільних заручників, українських націоналістів і радянських партизанів, в’язнів Сирецького концтабору.Бабин Яр – це всесвітньо відоме місце трагедії, що стала символом Голокосту, найбільший інтернаціональний цвинтар в Україні. Тут в роки фашистської окупації України було розстріляно понад 100 тисяч мирних радянських громадян, військовополонених, підпільників, партизанів, заручників, членів ОУН, психічнохворих та ін.Нацистські карателі знищували тут за національною належністю євреїв і ромів – жінок, старих та дітей, за ідеологічною – комуністів і комсомольців, а також тих, хто чимось не догодив владі «вищої раси».У дні пам’яті жертв у Глухівському ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою, вчитель історії Милютіна Олена Леонідівна, провела урок пам’яті для учнів 7-х та 9-х класів. Протягом уроку учні дізналися про причин Голокосту, важку долю єврейського населення, ознайомилися із свідченнями очевидців та навчилися працювати на базі освітньої онлайн-платформи «Червона точка пам’яті», яка дозволить учням зробити свій внесок у колективне знання про Голокост і Другу світову війну. За допомогою платформи кожен школяр зможе додати на карту свою “червону точку” у вигляді записаного спогаду, копії документа із сімейного архіву, знахідки з місцевого музею або інформації про пам’ятник жертвам Голокосту у відповідному населеному пункті.Національний урок пам’яті покликаний сприяти формуванню стійкого негативного ставлення громадян до фактів дискримінації, зневаги до людської гідності та зазіхань на право на життя. Також урок має на меті розкрити сутність трагедії Голокосту в Україні та висвітлити тему розстрілів у Бабиному Яру, розвивати навички критичного мислення через аналіз джерел та розширити сучасне сприйняття процесу вивчення історії.